top of page
  • תמונת הסופר/תmerav sade

עיצוב דירות קטנות בתל אביב

עודכן: 5 במאי 2023

מחפשים פתרון בשביל עיצוב דירות קטנות בתל אביב? תנו לי לחלוק אתכם\ן את הניסיון שיש לי בתכנון ועיצוב דירות קטנות בתל אביב וגם לתת קצת טיפים למי שמתכנן לרכוש דירה קטנה או לשפץ אחת כזאת.


אחד הפרויקטים הראשונים של כעצמאית היה עיצוב יחידת דיור ואירוח ברחוב הירקון בתל-אביב.


אם תרצו לדעת בדיוק מתי זה היה - תבדקו מתי נוסד AIRB&B....כן 2008.... בעל הדירה אמר לי שהוא רוצה לפרסם אותה באיזה אתר חדש שיביא לו תיירים מחו"ל…לא יודעת…נשמע לי מפוקפק מפני שבזמנו הפורמט של AIR B&B נראה כמו קטלוג השכרות חדרים לפי שעה.




בערך שנה מאוחר יותר נקראנו שוב אל אותו האזור הפעם לשפץ דירה קטנטונת ברחוב יורדי הסירה בתל -אביב.




אחד הפרויקטים האהובים עליי, הוא שיפוץ נוסף שביצענו לדירה קטנה.

הכל התחיל….. אוקי, אני לא זוכרת ממש איך הכל התחיל, אבל כשהלקוחה פנתה אלי ושוחחנו בטלפון הדבר היחיד שקלטתי היה 40 מ"ר. 40 מטר מרובע. 40 מטר מרובע, הפרוגרמה לא הייתה מורכבת מאוד, אבל כן כללה שינוי מהותי בדירה הקיימת. זה היה שיפוץ שבו הרסנו את כל הקירות, המטבח המקורי הפך לחדר השינה, מרפסת השרות הפכה לחדר הרחצה. כל הקירות כוסו בנגרות. הלקוחה שלי שעיסוקה הוא אפייה, קיבלה מטבח מרווח ומואר, פינת אוכל, מרפסת, סלון - בקיצור הצלחנו להפיל את גודל הדירה (לא באמת) .




השיא היה לפני חודשיים, שוב דירה תל-אביבית, בפלורנטין, בניין מגורים שמזכיר יותר פרויקטים ציבורים בניו-יורק…. עשרות דירות בקומה. והדירה המדוברת? 35 מטר מרובע.


היו עוד כמה בדרך, אבל נראה לי שהבנתם וגם בסופו של דבר תהליך שיפוץ הוא תהליך שיפוץ.


מה למדתי בתחום עיצוב דירות קטנות בתל אביב


ארבעת הדברים החשובים ביותר לדעת על מנת להצליח בשיפוץ דירות קטנות בתל אביב:

  • עבור מי הדירה מתוכננת, מי מיועד לגור בה?

  • האם היא דירת מגורים או דירת השקעה שמיועדת להשכרה?

  • תקציב! כמה אתם מתכננים להקציב לשיפוצה?

  • מה מצב הדירה כיום ובת כמה היא (ממ"ד אוי ממ"ד)

ומהם חמשת הדברים החשובים ביותר לדעת בתחום עיצוב דירות קטנות בתל אביב?

  • שחור מרזה רק בבגדים-שזה אומר לא לפחד מגוונים כהים הם לא יקטינו את החלל

  • תאורה זה שם המשחק וגם אור, אבל אנחנו שולטים בתאורה בעוד האור אינו בשליטתנו.

  • מעברים זה שם המשחק השני.

  • יותר מאשר בכל חלל אחר, בחללים קטנים צריכים להתייחס אל כל שלושת הממדים ואל רצפה, תקרה, קירות.

  • גדול מגדיל ולהפך. (הסבר מיד)

עיצוב דירות קטנות

עיצוב דירות קטנות בתל אביב:

כמובן שלא אוכל להביא את כל יסודות התכנון הנכון - לי לקח יותר מעשור ללמוד אותן, ואני עדיין לומדת מדי יום.

אבל באמת חשוב לעקוב אחר ארבעת הנקודות שהעליתי, אני אשזור לכם אותן פה בשביל שתבינו איך רצוי לגשת אל הפרויקט.


1. תקציב ומצב הדירה: כולנו מודעים לכך שכשאנחנו באים לשפץ דירה אנחנו נשארים עם אחרוני השקלים בכיסנו.


אבל יש הבדל גדול בין תקציב של 15K 50K או 150K.


דירות קטנות בתל אביב, הם בדרך כלל ישנות מאוד וכיום מאוד קשה למצוא דירות של חדר או שניים חדשות, כך שההשקעה בתחום עיצוב דירות קטנות בתל אביב אינה קטנה. נצטרך להחליף תשתיות (חשמל, תאורה, אינסטלציה כולל דוד מים ולעיתים קרובות גם קולט שמש), הרבה פעמיים כלים סניטרים. אם לא התמזל מזלכם והדירה לא נשמרה אז גם המטבח ילך לפח.


ואם באמת באמת מצבה רע, אז אפילו נצטרך להחליף את הריצוף (כיום אפשר להוזיל מאוד עבודת ריצוף באמצעות הדבקת ריצוף חדש על גבי הישן -לא כך הדבר כשמדובר בריצוף ישן, עקום, שבור ומתנדנד - אתם תאלצו לשלם גם על פירוק הריצוף הישן, החלפת החול והתקנת הריצוף החדש).


הבא בתור יהיו המפתחים: חלונות עץ של פעם? אלומיניום שעוד אפשר לחיות איתו? דלתות פנים תקינות? דלת כניסה בטוחה ובטיחותית? כל תשובה חיובית או שלילית לאחת מהשאלות הללו, היא הוצאה או חסכון של עוד אלפי שקלים.


ו.....עדיין אף מילה בנוגע לבלתמ"ים שקיימים כמעט בכל שיפוץ. הסיכוי שנופתע הולך וגדל יחד עם גיל הדירה. החל מצנרת שמתברר שצריך להחליפה עד לשעון חברת המים ועד חשמל שאינו תקני ומספיק כך שנאלץ לשדרגו מול חברת החשמל.



2. כעת נעבור למי הדירה מיועדת ועבור מה.


בין אם היא מיועדת עבורכם או להשכרה - במידה ומצבה אינו טוב תהיו חייבים לשפץ אותה. אין דבר יותר נורא מדייר או אורח שמתקשר אליכם ביום שבת כי יש הצפה\פיצוץ צנרת\הפסקת חשמל\אין מים חמים\התקרה נפלה. זה גם די מבאס בכל יום אחר בשבוע.



כחובבת שיטוטים באתרי יד 2 (כן, כל אחד והתחביבים שלו) אני רואה המון דירות להשכרה שהכותרת שלהן "דירה משופצת להשכרה" (שלא נדבר על "מעוצבת אדריכלית") אני בוחנת את הצילומים: המפסקים והשקעים לפחות בני 40 שנה, הריצוף כנ"ל.


בואו נסכם שהשיפוץ בדרך כלל כולל: צביעת הדירה, החלפת המטבח למשהו צנוע של מטר בערך, ואם מתמזל מזל השוכרים אז גם ראש טוש חדש וכיור בחדר הרחצה (עוד בנושא ניהול פרוייקט שיפוץ).


חבר'ה, זאת אינה דירה משופצת! זאת דירה מנצלת.


עיצוב דירות קטנות בתל אביב

בואו נמשיך: אם הדירה מיועדת עבורכם, תצטרכו להגדיר צרכים. זוג? בודד? ילדים? ילדים עתידיים? גם במידה וכרגע הדירה אינה מתאימה לדרישות שלכם, אין לכם מושג כמה פלאים ניתן לחולל באמצעות תכנון מחדש של הדירה - ולהתאימה לצרכים שלכם. במצב כזה אני ממליצה בחום גדול לעבוד עם מעצבת שהיא חזקה בתכנון- אין לכם מושג איזה שינוי זה יכול לחולל: מדירה בת חדר שינה אחד לדירה שיכולה להכיל משפחה ברווחה ונוחות.


אם הדירה מיועדת להשכרה והתקציב שלכם אינו גדול ואולי אפילו מועט, בואו תחליפו, לפחות, תשתיות- בדקו שהחלונות נסגרים כמו שצריך. שדלת הכניסה בטיחותית - זה המינימום.


ועוד קצת בתחום עיצוב דירות קטנות בתל אביב

עיצוב דירות קטנות בתל אביב
עיצוב דירות קטנות בתל אביב

כשמדברים על עיצוב פנים לדירות קטנות, תאורה, אור, גוונים, צבעים. כולם קשורים אחד בשני ותלויים אחד בשני. הרי ללא אור לא יהיו צבעים. (אני כותבת צבעים, למרות שהמילה הנכונה היא גוונים- בשביל לא לבלבל -אבל צבע הוא החומר וגוון הוא... הגוון...)


ולכן הדעה שכמעט כולם מחזיקים בה היא שצבעים כהים יקטינו את החלל, היא אינה נכונה. הכל תלוי באיזו צורה נאיר, כמה אור טבעי נכנס, איפה נצבע ואת מה נצבע בגוונים כהים.


בתחום עיצוב דירות קטנות בתל אביב תאורה זה שם המשחק וכך גם אור, אבל על הראשון אנחנו שולטים והשני אינו בשליטתנו. כשאתם או המעצבת שלכם מתכננת לכם את נקודות התאורה בדירה, תכננו כמה שיותר נקודות. אין מדובר רק תאורה מרכזית בתקרת החלל, תכננו תאורת UP-LIGHT DOWN LIGHT, על הקירות, מכוונת לארונות, לציור יפה, מאירה מסדרון, עמוד מיוחד. תנו לתאורה לעצב ולהגדיל את הבית.

 

תקשיבו! מוצר, יחסית חדש, יצא לשוק, הוא מיוצר באמצעות כמה חברות מובילות שלא אציין, כי אני איני עושה פרסומת פה בבלוג. מגיע גם כגוף תאורה וגם כנורה בלבד. נורת לד חכמה שנשלטת באמצעות הנייד- מילא הקטע של "אוי, תמיד אני מכבה את האור" אתם בכלל לא צריכים מפסק! גאוני נכון? אבל מה שיותר גאוני זה שאתם יכולים לשלוט גם בעוצמת האור כמו בדימר וכמובן החלפת גוונים שלא לדבר על רמקול מובנה.


גאוני כבר אמרתי? הבן שלי עבר לפני שבועיים לדירה שכורה בתל אביב וזאת מתנה נהדרת עבורו.

 

יותר מאשר בכל חלל אחר, בתחום עיצוב דירות קטנות בתל אביב צריכים להתייחס אל כל שלושת הממדים ואל רצפה, תקרה, קירות. יש אנשים שעבורם הבית זה רצפה, אז יש גם קירות, תקרות, חלונות, כולם יכולים להוסיף לעיצוב הבית, בעקר בחללים קטנים. ניתן אף לבחור בסגנונות שונים כמו עיצוב אקלקטי בשביל לשדרג את הבית.

  • תלו תמונות על הקירות: קחו קיר אחד ותלו עליו תמונה אחת ענקית : וואו.

  • תלו וילונות מהמפגש של הקיר עם התקרה, בלי קשר להיכן מתחיל החלון: הנה כבר קבלתם קיר גדול וגבוה. תלו גופי תאורה שאינן גדולים מידי אבל שחקו עם גובה התלייה שלהם, צרו משחק איתם. מדפים! ההמצאה ששינתה את ההתייחסות שלנו לבתים קטנים. חצי בית אפשר לאפסן באמצעות מדפים, סגורים, פתוחים, לא חשוב, העיקר לפנות את הרצפה.

  • עיצוב דירות קטנות בתל אביב - לסיום: חוק, אין ויכוח עליון. ככל שהאריחים שלכם בבית יהיו גדולים יותר, תיוצר התחושה כאילו החלל גדול יותר. ולהפך.


951 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page