מרב שדה

7 פבר 20172 דקות

עיצוב אקלקטי: מה זה ואיך ניישם?

עודכן ב: 13 מרץ 2023

מהו עיצוב אקלקטי?

כולם מדברים על זה, אבל מה זה באמת עיצוב אקלקטי? קודם, נתחיל להסביר מהי משמעות המילה. אקלקטיות או אקלקטיציזם הוא סגנון של אמנות השואלת מתרבויות שונות ומסגנונות שונים, ומשלבת אותם יחדיו. מקור המילה "אקלקטיות" מהשפה היוונית ומשמעותה "לבחור את הטוב ביותר".

כעת כשאנו יודעים מהו פירוש המילה נוכל להסביר טוב יותר כיצד סגנון זה הנקרא עיצוב אקלקטי משתלב בעולם עיצוב הפנים. על פניו נראה כי זהו סגנון שיכול לפתור כל אדם העוסק בתחום עיצוב פנים. אך לא כך הדבר.

אני מאמינה כי עיצוב פנים נכון הוא היכולת שלנו לשלב חומרים, צבעים, וסגנונות שונים בצורה שהמוצר המוגמר יראה שלם ואולי אפילו יותר ( השלם עולה על סכום חלקיו).

עיצוב אקלקטי עבורי

אני מאמינה גדולה בסגנון עיצוב אקלקטי שכן הסגנון הוא בעצם התרגום הפשוט של חיי היום יום שלנו, אנחנו יצורים אקלקטיים, אנו בנויים מכל כך הרבה פנים, האישיות שלנו מורכבת מזיכרונות, חוויות, אנשים, תקופות.​

כמי שמאמינה שהבית שלנו צריך לשקף אותנו, אין סיבה שהבית שלנו לא יהיו בנוי מסגנונות, מרקמים, צבעים, חפצים שאספנו סביבנו כל חיינו.

כיצד ניישם עיצוב פנים אקלקטי?

האתגר האמתי בעיצוב הפנים הוא לעצב בדרך שתתאים לאנשים שחיים בו, האנשים למענם אני מעצבת, הלקוחות שלי. לכן, כאשר אני מתחילה לעבוד על פרויקט חדש, אלמד להכיר את הלקוחות שלי, לעומק, באמת. אלמד דברים כמו האהבות שלהם, התחביבים שלהם, התשוקות שלהם ואט אט נבנה יחד את העיצוב שיתאים להם לבית שלהם.

עיצוב פנים אקלקטי של הבית יהיה מורכב מחפצים אישיים שלכם שאספתם במשך החיים, נשלב אותם עם מוצרים חדשים שרכשתם. לדוגמא, גוף תאורה חדש ולידו גוף תאורה בן 50 שנה הוא השילוב הנכון עליו אני מדברת. בנוסף לכך, ארונות מטבח מעץ אלון שעובד בגסות ישתלב נהדר עם משטח שיש קררה או רצפת בטון תעשייתית. האם אתם אוהבים בית מואר? בהיר? מעולה! אין כמו עיצוב הפנים הסקנדינבי כדי ליישם את עקרונות הבית הבהיר, אך יחד אם זאת נוכל בקלות לשלב בסגנון זה חפצים בהומניים צבעונים.

למי מתאים העיצוב?

עיצוב אקלקטי מתאים לכולם! בסופו של דבר ומאחר שעיצוב פנים אקלקטי משלב סגנונות שונים, הרי כל אחד מכם יכול לשלב כל מה שעושה לו טוב: מודרני עם רטרו בנגיעות קיטש. מרקם גס של טיח על הקיר עם ספת קטיפה ורודה. גוף תאורה רצפתי משנות ה- 50 המאיר צילום שחור לבן מודרני.

רוצה ללמוד עוד בנוגע לעיצוב בסגנון אקלקטי והשילוב שלו בביתך? merav@meravsade.co.il או צרו קשר

    1122
    3