top of page

ליווי פרויקט שיפוץ

עודכן: 15 באוג׳ 2021

תפקידה של מעצבת פנים בליווי פרויקט שיפוץ הוא בעצם לנהל את הפרויקט וזאת על פי דעתי.

רוב המעצבות לא רואות את עצמן כאחראיות על ניהול פרוייקט שיפוץ ואני יכולה להבין אותן, זה המון כאב ראש. המון בלבולי מוח, לחץ, מתח ובעיקר אחריות.

אבל אני קצת חולת שליטה ועל מנת שהשליטה תשאר אצלי, אני מוכנה, הרבה פעמים, לקחת אחריות.

אחריות על עבודה של אנשי מקצוע. אחריות של אולמות תצוגה, אחריות של עמידה בלוחות זמנים.

כן, זה הרבה פעמים מסיר שינה מעיני, אבל מוסיף כמה שעות שינה ללקוחות ובננו גם חוסך להם כסף.

אבל, זאת גם הסיבה שאני מתעקשת לעבוד עם אנשי המקצוע הקבועים שלי, כי רק כך גם אוכל לקחת אחריות ואתם תקבלו בתים מעוצבים בסטנדרט גבוה.

בואו ואקח אתכם למסע אחד מני רבים : ליווי פרויקט שיפוץ ועיצוב פנים של דירת 80 מטר רבוע .

פינת עבודה, מחשב וכיסאות - ליווי שיפוץ
ניהול פרוייקט שיפוץ ע"י מעצבת פנים

הדירה נמצאת בבניין מגורים משנות ה 70 ברמת גן, קומה שנייה על עמודים.

כאשר אני מלווה פרויקט שיפוץ המטרה שלי היא להפוך דירה רנדומלית לדירה שתתאים בדיוק לצרכים ולטעם של הדיירים שייתגוררו בה.

לאחר שאני מקבלת את קובץ המודד ואת שאלון הפרוגרמה מהלקוחות אני יכולה להתחיל בליווי פרוייקט שיפוץ.


ליווי שיפוץ - תכנון

אני עובדת על תכניות רעיוניות, במקרה זה מדובר היה על תכנון דירת 100 מ"ר, שבמקור הייתה בעלת 3 חדרים וחצי, מטבח סגור, חדר רחצה, מרפסת שרות וסלון .


התכנון היה להפוך אותה לדירה בעלת 3 חדרי שינה, 2 חדרי רחצה ומטבח וסלון פתוחים בחלל אחד . בכל דירה שאני מלווה את שיפוצה יש אתגר, באחת זה עמוד שתקוע באמצע הדירה, בשנייה זה חדר ללא חלונות, בדירה המדוברת המבנה שלה היווה את האתגר הגדול ביותר עבורי. הדירה מלבנית וארוכה כשדלת הכניסה נמצאת באמצע הצלע הצרה, מה שמגביל את אפשרויות החלוקה שלה.

המטרה: לשבור את המלבניות, ליצור אזור של חדרי שינה שיהיה מופרד מהחלל הציבורי ושהגישה אליו תהיה אינטימית, אתגר לא פשוט בחלל הנתון.


הצלחתי לתכנן 7 תכניות רעיוניות שונות של עיצוב פנים הדירה . לאחר ישיבות וסיעור מוחות בחרו הלקוחות תכנית אחת שהייתה הבסיס לשיפוץ של הדירה .


על תכנית הזאת אני מתחילה לבנות תכניות עבודה: תכניות עבודה הן התוכניות על פיהן נבנה את כתב הכמויות ועל פיהן יעבדו אנשי המקצוע. התכניות כוללות : תכנית בניה, הריסה, חשמל, תאורה ,אינסטלציה, חלונות, נגרות, פרישות, תאורה ועוד. חשוב לזכור : אך ורק לאחר כתבי הכמויות נוכל לדעת מה תהיה עלות השיפוץ, לא לפני, מעצבת פנים לא תוכל לתמחר לכם עלות שיפוץ.


ליווי שיפוץ - עיצוב

במקביל אנחנו צריכים גם לעצב. עיצוב דירת ה-100 מ"ר כלל עיצוב עד הפרט האחרון - מהשלב של רעיונות לעיצוב הבית ועד לביצוע. נרכשו ריצופים חדשים, חפויים, כלים סניטרים, בחרנו חלונות חדשים, בצענו נגרות בהזמנה מיוחדת לכל הדירה, נבחרו צבעים, טקסטילים, גופי תאורה, ריהוט ישן רופד, מיינו יצירות אומנות ועוד.


לאחר כל הרכישות והבחירות ממשיכים בליווי פרוייקט שיפוץ, מגיע הקבלן ( במקרה שלי אני עובדת עם קבלנים קבועים) מתחיל להרוס, לבנות ,להחליף צנרות ,לחצוב חשמל, להתקין אינסטלציה , לרצף, לחפות, לתקן, לצבוע, להתקין.


בעיצוב הדירה הנוכחית מעבר לריצוף הרגיל רצפנו את כל אזור המטבח באריחים מיוחדים של המעצבת הספרדיה פטרישה אורקולה , לכל אריח היה את המקום שלו ואני כאחראית על ניהול פרוייקט שיפוץ דאגתי כי כל אריח יונח במקומו , כך גם עם חיפוי המטבח, אין מקום למקריות או אקראיות.


עיצוב פנים דירה 100 מטר
עיצוב פנים של דירה 100 מטר

ליווי שיפוץ - פיקוח

בליווי פרויקט שיפוץ יש חשיבות רבה וגדולה לפיקוח בשטח, יש צורך לפקח בכל הנקודות הקריטיות וכמובן להיות זמינה לאנשי המקצוע וללקוחות ברגעי חרום. ההיררכיה בליווי פרויקט שיפוץ היא פשוטה: מעצבת פנים מומלצת מפקחת ומנהלת את כל הפרויקט מול הקבלן המבצע ומול הלקוחות.

הקבלן עובד ישירות מול המעצבת ומנהל את העובדים שלו. הלקוחות עובדים ישירות מול למעצבת והקבלן בלבד, שמתואמים בינהם.

עיצוב דירה בת 100 מ"ר לוקח בערך 3-4 חודשים בהם המעצבת מבקרת באתר בין 10-12 פעמים, על פי שיקול דעתה ובהתאם לצורך. בנוסף לקבלן הראשי ולאנשי המקצוע שלו (חשמלאי ,אינסטלטור, רצף טייח ועוד) ישנם גם קבלני המשנה : איש המזגנים ,איש האלומיניום הברזל הדלתות ,הנגר ועוד, גם עליהם מפקחת המעצבת.


והנה התוצאה הסופית

בלווי פרויקט שיפוץ אנחנו ( המעצבת והקבלן ) מלווים את הלקוחות גם לאחר הכניסה לדירה בין עם עבור טיפול בריג’קטים או בין אם להמשיך את עיצוב הדירה לאחר הכניסה.


יש לכם דירה ישנה על הכוונת, אבל יש לכם עוד המון שאלות לפני השיפוץ? מעוניינים בליווי פרוייקט שיפוץ? כתבו אליי merav@meravsade.co.il


1,019 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page