top of page

עיצוב בתים פרטיים

עודכן: 11 במאי 2023

עיצוב בתים פרטיים, לא דומה לעיצוב דירות - בואו נלמד למה.

עיצוב בתים פרטיים
עיצוב פנים לוילות

עיצוב בתים פרטיים ועיצוב פנים לווילות הוא למעשה גמיש יותר מאשר עיצוב ושיפוץ דירות בבניין מגורים, בעיקר כאשר מדובר על שיפוץ של חדרים רטובים, ניקוזים, קלחין ושופכין.


בעיצוב בתים פרטיים, החובה להתייחסות אל החוץ היא כפולה ומכופלת מבחינת אחריות המעצבת שכן החיים של בני המשפחה מתקיימים חוץ ופנים גם יחד.


עיצוב פנים לבתים פרטיים לעומת עיצוב דירות קל יותר הרבה פעמים עבור המבצעים: קרי הקבלנים ושאר אנשי המקצוע (אלא אם הבית ממוקם על רכס הר) בעיקר כשאין שכנים מסביב, קומה גבוהה ומעלית צפופה.


עיצוב פנים לבתים פרטיים - חלל מגורים בבית פרטי בשרון
שיפוץ בית פרטי בשרון - חלל המגורים

עיצוב בתים פרטיים יכול לבוא לידי ביטוי בכמה מובנים, בואו נראה אלו הם:

  • האם העיצוב הוא עיצוב של בית קיים או עיצוב לבית שנבנה תוך כדי עבודה עם מתכננת ומעצבת? המקרה השני הוא המצב האידאלי במידה והמעצבת והמתכננת הן שתי נשות מקצוע נפרדות, חשוב שיעבדו יחדיו מההתחלה. החוץ והפנים מתוכננים יחד במקביל תוך הלימה מושלמת. תכנון חלון שישפיע על החוץ ועל כניסת אור ואויר ישפיע גם על עיצוב פנים לבתים פרטיים. מיקום הביוב או הקולחין ישפיע על תכנון ועיצוב חדר הרחצה. תכנון גרם המדרגות בבתים פרטים ישפיע על תכנון ועיצוב הגרם עצמו ומה שבסביבתו. כל אלו חשובים ביותר בעיקר אם הלקוחות מביאים איתם ריהוט מוכן או אספנים של פריטים מפורקים. מיקום הקמין, המטבח, סוג המיזוג כל אלו החלטות שצריך לקחת בזמן תכנון בנייה ולא לאחריו בעיצוב בתים פרטיים.


  • האם מדובר על עיצוב בית פרטי בו מתוכננת תוספת של יחידה או חדר או חלל נוסף הכפוף לאחוזי הבניה המותרים? במקרה כזה חשוב כי מעצבת הפנים תהיה כזאת המתמחה גם בתכנון, אין צורך להעסיק גם אדריכלית וגם מעצבת פנים, ברגע שמעצבת הפנים עוסקת גם בהגשת בקשות לתוספות בנייה, מול הרשויות, וגם יודעת לתכנן נכון הרי לכם המצב האידאלי של אשת מקצוע אחת העוסקת גם בתכנון, גם עיצוב פנים לבתים פרטיים, גם בהסדרת האישורים וגם בפיקוח וניהול הפרויקט. ( למען הסדר הטוב גם מעצבים וגם אדריכלים נעזרים באנשי מקצוע אחרים לצורך הגשת הבקשות, בדרך כלל אלו יהיו הנדסאי בניין).


  • האם זהו בית פרטי אך חלק מפרויקט קבלן? במקרה כזה כמעט אין הבדל בין עיצוב בית פרטי לבין עיצוב דירה בפרויקט קבלן. מעצבת הפנים כפופה ללוחות הזמנים של הקבלן, כמו כן כפופה לתקנות הבניה והשינויים שהקבלן מתיר בהתאם לתקנות ו\או למצב רוחו. ברוב הפרויקטים הקבלנים השינויים הניתנים לביצוע מצומצמים מאוד. כמו גם בחירת החומרים הלבנים. הרבה פעמים בעיצוב פנים לבתים פרטיים בפרויקטים קבלניים נדרשת מעצבת פנים מומלצת עם הרבה סבלנות ויכולת חשיבה מחוץ לקופסא על מנת לייחד את הבית ללקוחותיו. הרבה פעמים בבתים פרטיים הלקוחות יעדיפו להביא את אנשי המקצוע שלהם לתחומים כמו נגרות, מיזוג, הנמכות וכו- קחו בחשבון שאנשי המקצוע יוכלו להתחיל לעבוד רק לאחר קבלת טופס 4 לבית.


  • האם זהו בית פרטי חדש שכבר נבנה והקריאה למעצבת הפנים נעשתה רק כעת? ("ביג מיסטייק, ביג, יוג'", " - ג'וליה רוברטס | אישה יפה) במקרה כזה, בעת עיצוב פנים לוילות מעצבת הפנים מתמודדת עם מפתחים שאותם אין היא יכולה לשנות ועם קירות הפנים ותוכניות התשתית שכבר נחצבו והותקנו. תכנון מחדש של כל אלו בהתאם לצרכי המשפחה יחד עם הביצוע החדש הם תוספת כספית לא קטנה ולכן תמיד תמיד מומלץ לחבור למעצבת הפנים בשלב החבירה עם האדריכלית. בהצלחה.

329 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page