top of page
תמונת הסופר/תמרב שדה

מעצבת פנים לדירת קבלן


עיצוב דירת קבלן - עיצוב פנים דירות מקבלן

ישנם כמה מצבים בהם לקוח יחפש מעצבת פנים:

  • במקרה של בניית בית.

  • במקרה של שיפוץ דירה או חלק ממנה.

  • במקרה של ריענון או יעוץ.

  • במקרה של קניית נכס מקבלן.

במאמר זה אתמקד באופציה של עיצוב פנים דירות מקבלן.


עיצוב דירת קבלן - התחלה

קחו את תכנית המכירה של הקבלן, בדקו כי קנ"מ של הריהוט נכון, זאת אומרת שהמיטה היא בגודל של לפחות 2 מטר על 160 ס"מ , פעמים רבות המשווקים מקטינים את הרהיטים על מנת לתת תחושה של חלל גדול, ברגע שאתם רואים כי גודל החללים מתאים לכם ,המשיכו בתהליך.


אם החלטתם לרכוש דירת קבלן רצוי לרכוש אותה על הנייר וכמה שיותר מוקדם כך יהיה לכם זמן רב יותר לערוך בה שינויים.


רוב האנשים הרוכשים דירות מקבלן, בטוחים שיקבלו את כל השרות והעזרה מהקבלן ואנשיו, אולם לא לקבלן ולא למי שאחראי על שינויי דיירים, יש את הזמן והאינטרס לבצע שינויים בדירה הנרכשת ולהתאימה ללקוח באופן אישי.


עדיין איש\אשת הקשר שלכם מול הקבלן לאחר הרכישה הוא מי שיושב במשרד "שינויי הדיירים" והכי כדי להיות אתו\ה בקשרים טובים, הם המכריעים אם לתת לכם עוד כמה ימי חסד להגיש תכניות שינויים או לא ואם הם ממש יחבבו אתכם הם גם ילחמו עם הקבלן עבורכם (על שטויות שבבניה רגילה לא הייתם צריכים חסדים של אף אחד).

עיצוב פנים דירות מקבלן - תוכניות ריצפה בתלת מימד
תוכניות ריצפה בתלת מימד

ככל שהקומה שרכשתם נמצאת בקומה גבוהה יותר כך יש לכם יותר זמן לרכישות ולשינויים, רכשתם דירה בקומה הראשונה? תצטרכו להסדיר את כל עניינכם בעוד רוכשי הדירות בקומה העשירית ישבו רגל על רגל ויחכו שמחירי האמבטיות ירדו בעודם צופים בעונה 14 של "האנטומיה של גרי."


על מנת למנוע את המצב שבו נקנה את דירת חלומותינו על הנייר ונקבל בסוף , דירה אחת מיני רבות שלא עונה על הדרישות ועל סגנון חיינו או טעמנו כדי לקחת מעצבת פנים עוד בתחילת התהליך.


כשקונים דירה מקבלן כדי למצוא את מעצבת פנים המתאימה כבר ברגע הרכישה.


מעצבת פנים מומלצת יכולה לייעץ לכם עוד בשלב הראשוני: האם תוכלו להפוך את דירת 4 החדרים ל 5 חדרים? האם תוכלו להפוך את הדופלקס לדירת לופט? האם כדי לותר על שרותי האורחים ולהגדיל את המטבח?


לאחר שלב הרכישה ,כדי להגיע עם המעצבת לספקים השונים להחליט יחד על  הספק הנכון : כל קבלן מציע היום מבחר של  ספקי  מטבחים\ריצופים\דלתות\כלים סניטרים וכו


המעצבת תוכל לכוון אתכם לספק הנכון ולמוצרים הנכונים.


מעצבת פנים תוכל לומר לכם (לעומת איש המכירות שעובד על עמלות),כי אולי עדיף להשקיע באמבטיה טובה ולחסוך באסלה מפוארת , שכדי לבחור כיור מטבח שיחזיק מעמד 30 שנה, אבל ברז אפשר להחליף כל שנתיים שלוש.

עיצוב דירת קבלן
שיפוץ והרחבה בית קרקע ברמת יוחנן - תכנון ריצפת חדר נוער

בשלב התוכניות ,מעצבת פנים תוכל לעזור לכם עם תכניות החשמל ,נקודות התאורה , נקודות המים וכו. כל שינויי בדירה ממה שהקבלן מציע לכם יעלה לכם כסף וכסף רב. הקבלן גובה מכם כסף על כל שינויי המבוצע בדירה ולכן לא כדי לטעות וצריך לחשב טוב על כל שינוי שכזה. האם תרצו ברז שיוצא מהקיר? תשלמו. אם תרצו כי האסלה תמוקם במקום אחר? תשלמו. האם תרצו להחליף את גודל הריצוף? תשלמו. האם תרצו כי מסך הפלסמה שלכם ימוקם בקיר שונה? תשלמו.


לכן לא כדי לטעות ולבצע שינויים שתתחרטו עליהם חצי שנה לאחר שנכנסתם לגור בדירה, ובטח לא על שינויים שלא עשיתם מפני שרציתם לחסוך והעתיד יגרמו לחוסר נוחות, חוסר נוחות יכול להיות החל מכיור שחוסם את פתיחת דלת השירותים ועד חוסר יכולת לנצל חללים .


כאשר אנחנו מדברים על שינויים, אין מדובר רק על נקודות חשמל ומים, או ביטול חדרים והחלפת מקומם בדירה.


רוב הקונים דירות קבלן מעוניינים לשדרג את הדירה הסטנדרטית ולהפוך אותה לבית ייחודי ומעוצב. החלפת ריצוף ,החלפת אריחים ,תוספות גבס, הוספת מוטיבים כמו פסיפסים ,תוספות של מקלחונים, ג'קוזי, ארונות מטבח, החלפת דלתות פנים וחוץ, ועוד. כל מה שיהפוך את הדירה מקובייה אחת מיני רבות לקן האישי והייחודי לכם.


מעצבת טובה תדע לתת את הייעוץ הנכון ולבנות את לוחות הזמנים הנכונים: חשוב ביותר ! לא הייתם רוצים לקנות ראש טוש מרהיב ולפנטז על מקלחת גשם רק על מנת לגלות שהקבלן כבר מזמן התקין בחדר הרחצה שלכם אינטרפוץ 2 דרך .


מעצבת פנים טובה תדע לעזור לכם להישאר במסגרת התקציב ולא להכפיל את מחיר הדירה, היא תדע לעזור לכם על מה כדי לותר היום ומה לא ניתן יהיה לבצע לאחר הכניסה לדירה. תדע לשאת ולתת עם הקבלן על מה ניתן לבצע ומה באמת לא ניתן לבצע במסגרת דירת קבלן.


לסיום כמה טיפים נוספים בנושא עיצוב פנים לדירת קבלן:

  • שימו בצד תקציב לשדרוג ועיצוב פנים דירות מקבלן: ההחלטה תהייה על פי שיקולים שלכם בלבד, אבל החליטו על תקציב, כל תקציב שהוא והגיעו עם התקציב הזה לאולמות התצוגה, זה ימנע, עגומות נפש, טיזוזים מיותרים שלכם ושל אנשי המכירות ובעיקר בחירה נבונה של שדרוגים.

  • בעיצוב דירת קבלן יש דברים שגם אם תרצו לשנות, לא תוכלו: כל מה שקשור לחזיתות החיצוניות : קרי -מיקום וגודל מפתחים, סוג וצבע פרופילים של חלונות .

  • יש דברים שגם אם תחליטו שאתם רוצים לשנות, להוסיף או לגרוע, לא תוכלו לבצע לפני קבלת טופס 4 עבור הדירה\בניין ואלו דברים הקשורים בעיקר לתקנים: ריצופים בחדרים רטובים, סגירת מרפסת שרות בחדר רחצה שאין בו חלון, הזזת ספרינקלים וכו.

  • אם מראש אתם לא מתכננים לבצע שינויים מבניים בתכנית הדירה או לשדרג את כל מה שהקבלן נתן לכם, זרמו עם לוחות הזמנים וחכו למפתח כשבין לבין רצוי לקפוץ לאתר הבנייה על מנת לבדוק כי הכל מבוצע כמו שצריך. בעיצוב דירת קבלן לא תוכלו לדעת אם הצנרת הותקנה כשורה אבל תוכלו לראות עם הריצוף הותקן ישר והאם הברזים בגובה הנכון.

  • הקבלן יעביר לכם לוחות זמנים כשחריגה מהם נושאת בחובה קנסות. בשלב הראשון תצטרכו להעביר לאחראית שינויי דיירים את השינויים המבניים בדירה: כמו הזזת קירות, ביטול חדרים, הגדלתם, הקטנתם וכו. יחד עם זה תצטרכו להעביר את כל השינויים והתוספות שאתם מעוניינים לערוך בחשמל, בתאורה ובאינסטלציה.

  • בעיצוב פנים דירות מקבלן אל תותרו על ראש טוש מפנק - שווה כל שקל

  • השינויים השכיחים היום הם : הוספת נקודות חשמל, שדרוג האינסטלציה לאינטרפוצים 4 דרך, הוספת ראשי גשם, החלפת ברז הסוללה באביק פיית מילוי, ביטול אמבטיות לטובת מקלחון, הגדלת המטבח שהקבלן נותן לכם.

  • לאחר ששיפרנו כמה שניתן את תכנון הדירה, תוזמנו למשרד על מנת לתמחר לכם כל תוספת, רוב הקבלנים לא יחייבו אתכם על שינויים מבניים אלא רק על תוספות, אבל לא לדאוג הם יחייבו אתכם על דברים אחרים.

  • בראשית השינויים, משרד השינויים יבקש מכם לסגור את כל האביזרים אותם הקבלן צריך להכניס לקירות על מה מדובר? בעיקר אינסטלציה, ניאגרות נסתרות, ברזי קיר ואינטרפוצים

  • רוב הקבלנים מעניקים לכם היום ניאגרות נסתרות כסטנדרט קרי: לא תצטרכו להוסיף כסף על השדרוג או על העבודה. במידה והקבלן שלכם עדיין בעידן המונובלוק? משמעות השדרוג לניאגרה נסתרת היא שתצטרכו להוסיף כסף על הניאגרה, הלחצן, האסלה וכמובן על התקנתם, מדובר על אלפי שקלים לכן בררו אילו ניגרות אתם מקבלים.

  • אינטרפוצים - לצערי ובאופן בלתי ברור ( ברור -אבל מקומם) רוב הקבלנים עדיין חיים בעידן האינטרפוץ 3 דרך, שדרוג האינטרפוץ ל4 דרך לא יעלה רבות אך ישדרג לכם את החיים ובגדול :· תוכלו להתפנק מראש טוש במקלחת ומפיית מילוי באמבטיה.· ברזי קיר הם בעצם אינטרפוצים לכל דבר ולכן אם חשקה נפשכם בברז קיר -שוב תצטרכו להיפרד מכמה מאות עד אלפי שקלים.

  • הקבלן מציע לכם ברזי משטח נמוכים, שעל מנת לצחצח שיניים בבוקר תצטרכו לרדת על 4? שדרגו לברזים גבוהים.

  • כיור מטבח מחרס, חומר גרניטי לא איכותי? שדרגו לכיור גדול ואיכותי יותר.

  • ריצוף הבית? רבים חוששים בי שדרוג הריצוף יעלה להם הרבה עקב המטרז' הרב -אבל חישוב מהיר של תוספת לא גדולה של 60 שקלים למ"ר לא תעלה כל כך הרבה כפי שאתם חושבים.רק שימו לב -ישנם קבלנים שיחייבו אתכם על שינוי הריצוף גם אם נשארתם בגודל זהה ( למה?) ואם שיניתם את גודל האריח תחויבו על כך בביטחון.

  • חדרי רחצה? או חדרים רטובים בהגת הקבלנים כוללים גם מרפסות פתוחות אך לא כוללים שרותי אורחים .התקן בארץ מחייב ריצוף חדרים אלו באריח נגד החלקה ( R10 R11  בשמם הרשמי) בדרך כלל הקבלן ייתן לכם אריחים לא נעימים, גסים ובואו נודה לא ממש מושכים. בשנים האחרונות חלה החמרה בתקנים ובמשטח המקלחון עצמו ישנה דרישה ל R11 שהוא אריח מחוספס יותר.אני ממליצה בחום לשדרג, מדובר על כמות קטנה, מכינה אתכם כי לא יהיה קל למצוא אריח נגד החלקה יפה, שכן היצרנים בעולם לא מיצרים אותו הרבה , מה עוד שהקבלן ברוב המקרים לא ירשה לכם לשדרג לגודל מעל 30 על 30 או 60 על 30  ס"מ שכן חדר הרחצה צריך להיות משופע  לכיוון הניקוז.

  • מה עם חיפוי הקירות? כמעט כל הקבלנים מציעים אריח לבן חלק כחלק מהסטנדרט, לכו על אריח כזה והרשו לעצמכם להשתולל בקיר אחד לפחות באריח יקר ושווה .

  • לאחר שבחרתם את הכל,רצוי עם מעצבת, היא תצטרך להגיש לקבלן פרישות שזה אומר שהמבצע צריך לדעת בדיוק כיצד תרצו שהריצופים והחיפויים יבוצעו בפועל.

  • ואחרון חביב - המטבח. אין לי הסבר ברור מדוע ב 2017 מרבית הקבלנים עדיין בטוחים שפורמייקה באדום דובדבן או חום ונגה עדיין עושה לנו את זה. שדרגו וכעת. אין לי גם הסבר מדוע מרבית הקבלנים מסוגלים למכור פנטהאוז דופלקס בן 8 חדרים המשתרע על 300 מ"ר ועדיין להיות בטוחים ש 2 מטר משטח עבודה וארונות במטבח יספיק לאותם לקוחות. אם תשדרגו דרך אחת מחברות המטבחים שהקבלן מספק לכם, תוכלו להתקין את המטבח בזמן הבנייה. אולם אם תבחרו לקחת את הזיכוי ולפנות לנגר פרטי, לא תוכלו להכניסו לדירה ללקיחת מידות אלא לאחר קבלת המפתח.

בהצלחה!

380 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

Comments


bottom of page