top of page
  • תמונת הסופר/תmerav sade

אני מזמינה אתכם לבית שלי.

עודכן: 23 במאי 2021



בסוף השבוע האחרון של חודש נובמבר 2019 (שזה בדיוק עוד שבועיים) כדי לכם להגיע לחיפה.

ארוע "בתים מבפנים" יתרחש אצלנו בעיר.


בלי קשר לעובדה שאני גרופית של חיפה ורוצה שכולם יעברו לגור פה. (לא כולם, רק הנחמדים ואלו שלא מצפצפים בפקקים, לא חונים על המדרכות, אוספים אחרי הכלבים שלהם, חוצים מעברי חציה בלי להיות תקועים בטלפונים שלהם ומקדמים עסקים קטנים).


אז כמו שאמרתי, בלי קשר, אני מזמינה אתכם לחיפה כי .....(תופים בבקשה) הבית שלי, האישי ישתתף גם הוא בארוע.

 

הבית שלי - צילום יאנה דודלר

רוצה לשתף אתכם מעט על מאחורי הקלעים של ההחלטה להשתתף בארוע, אנשים שונים מכירים אותי באופן שונה: אני מרב שדה המעצבת שברשתות החברתיות זוכה להמון פרגון על העבודות שלי. ( חוץ מהטוקבקיסטים הקבועים של מאקו שברחו מאישפוזים שונים) אני מרב שדה המעצבת שהלקוחות מכירים אותה כבעלת מקצוע מלאת בטחון בעשייה שלה. אני מרב שדה האימא שמעריצה את הילדים שלה והם אותה. אני מרב שדה שאוהבת לטייל ברחובות חיפה, להתידד עם אנשים ברחוב, לצלם, לחוות, להכיר, לדבר. ואני גם מרב שדה אדם סופר פרטי , קנאי לחיים הפרטיים שלו. קחו את התכונה הזאת יחד עם העובדה שכמו רוב היוצרים אני גם סובלת מהפרעות יצירה ( על משקל הפרעות אכילה)

ותבינו את ההתלבטויות הרבות שהיו לי לשתף את הבית שלי נפרטי שגם תכננתי ועיצבתי הארוע כמו "בתים מבפנים"


 

מה זה הפרעות יצירה? קושי להיות אוביקטיבים בכל מה שקשור ליצירתיות ולמקצועיות , קושי לקבל מחמאות, פידבקים חיובים, אפילו מכתבי הערצה ( כן, גם אנחנו המעצבות מקבלות מכתבי הערצה), קושי להאמין שאנחנו מספיק טובים ואולי אפילו טובים מאוד במה שאנחנו עושים ובאופן כללי חוסר אמון ואמונה במקצועיות שלנו.

אוקי מספיק עם ההשתפכות האישית הזאת. (כן, גם עם זה קשה לי - הפוסט הזה הוא בכלל תרגיל שהמאמנת העיסקית שלי הפילה עלי - "תכתבי!" היא פקדה "גם על דברים אישיים" היא המשיכה. )



צילום יאנה דודלר

אז כשפנו אלי ושאלו אותי אם אני רוצה להשתתף ב"בתים מבפנים" האינסטינקט הראשוני שלי היה להגיד לא נחרץ. אבל ישנתי על זה איזה חודש: כן, לא, ברור שלא, אין מצב! שאנשים שאני לא מכירה יכנסו אלי הביתה? יבקרו אותו? יבקרו אותי? יראו איפה אני ישנה? ובכלל החתולים שלי מפחדים מאנשים.




אבל אז הבנתי שזה וואחד תרגיל עבורי. תקשיבו, כשהודעתי שאני (הבית שלי) משתתפת בארוע, חברות טובות שלי שלחו לי הודעות בנוסח של "סוף סוף נראה את הבית שלך.."


אני לא עושה בתים לאנשים ככה סתם, בית עבורי הוא דבר גדול, ענק, משמעותי. בית עבורי הוא באמת מבצרי, מגני, המקלט שלי. זה אולי גם מה שהופך אותי למעצבת טובה. זה גם מה שהופך אותי לברור את הלקוחות שלי בקפידה, זה מה שהופך אותי להיות כל כך קשובה ללקוחות שלי. זה גם מה שהופך אותי לרגישה כל כך בכל מה שקשור ללעשות לכם בית- אני לוקחת את העבודה שלי, הלקוחות שלי, האנשים שאני עובדת איתם באופן אישי, בכלל באופן כללי אני חיה באופן אישי וכבר מזמן למדתי לקבל את זה ולהבין שחלק מזה, זאת גם הסיבה להיותי אשת מקצוע סבבה ( יחד עם הפרעות קשב והריכוז שלי והרגישות החושית שלי)


אז רק שתדעו שאני לא רק פותחת את ביתי, אני גם פותלת את חיי לפנכם - ומי שיגיע -ברוך הבא


מצרפת פה צילום מפרויקט שהתחלנו לעבוד בו ממש השבוע - מעל משקוף דלת הכניסה גילנו כיתוב בערבית שהתרגום שלו זה " ברוכים הבאים"







 



 
צילום אורה גזית

בתים מבפנים חיפה 28.11-30.11.2019 כניסה חופשית כל האירועים באתר > https://bit.ly/2N8RvCC

בתים מבפנים הוא אירוע עירוני המתקיים בסופשבוע

אחד ארוך (חמישי בבוקר עד מוצאי שבת) במהלכו

נפתחים עשרות מבנים לביקורים, סיורים ודיונים: בתים פרטיים, מבני ציבור וממשל, בתי תפילה וגינות מיוחדות, הכל - חינם! מטרת האירוע היא לשפוך אור על הסביבה הבנויה ולעודד מעורבות אזרחית

בנושא המשפיע על חיי כולנו.

האירועים הפעם יספרו את הסיפורים של הבניינים בהדר הכרמל מרחוב מסדה ועד לשוק תלפיות, לציון מאה שנה לבאוהאוס. בתכנית גם חמש תערוכות אמנות עכשווית, מוצגים ושחזורים היסטוריים, מיצגים במרחב, סיורי אמנות, פעילות למשפחות ועוד

בשיתוף באוהאוס חברתי Social bauhaus باوهاوس إجتماعي ביוזמת עיריית חיפה, בית הגפן, מפעל הפיס, אוניברסיטת חיפה והטכניון.




שלכם מרב

---

372 צפיות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page